dimecres, 22 de març del 2017

L'AMISTAT









L'AMISTAT


Eppp... gent. Bon dia a tothom.
Fa molts dies que vaig donant-li tombs al tema; i encara no m'havia posat, en serio, per parla de l'Amistat., però permeteu-me unes reflexions sobre el tema i poder omplir de contingut un mot , una paraula que usem en la societat actual d'una manera desmesurada i sense ser conscients de l''importància que té, i les conseqüències que porten, i molts cops al fracàs més absolut amb el tema afectiu.
La paraula AMIC.
I que és un amic?, jo per moltes voltes que li dono i li he donat, encara no he estat capaç de tenir-ho clar, però per l'experiència, (això vol dir edat) i vivències, he arribat a una conclusió: Pocs, bons i conseqüents, és l'única manera de ser honest amb un mateix.

A veure, sí que ens posen d'acord, a la mal utilitzada "paraula", aquesta és tan ambigua i plena d'excepcions què jo almenys no sóc prou intel·ligent per omplir-la de contingut.
Per mi; un amic/a, és aquella persona que al llarg de la vida, te la trobes; sense buscar-la i amb ella vas compartint experiències, vivències, somriures, plors, alegries, inquietuds, impotències, coneixements intel·lectuals, moments idíl·lics.... En fi, com sí d'una sola persona és tractes.
És a dir, portar a la "praxis" la definició semàntica de la paraula a la màxima expressió plasmada a la realitat diària i mundana, que a tots i a totes ens toca viure en el transit terrenal.

Un amic, és aquella persona on la distancia no existeix, encara que es visqui als antípodes, saber en cada moment l'estat físic i mental de l'altra, l'estat anímic, viure el seu "instant".

Podien fer una tesi doctoral sobre el tema o millor dit de la "parauleta", però em conformo que algú o alguna, m'ajudi i vulgui ajudar-me a cada dia ser millor amic/a i sigui qualificat i conscient d'emplenar-la (almenys amb mi) amb el tarannà i en el terme que jo ho faig.

Com deia, Sir Francis Beacon: L'amistat duplica les alegries i divideix les angostes.
Jo dic: Per a mi un amic, és aquella persona que faria per tu la meitat del que tu estaries disposada a fer per ell.
Bona diada a tothom.
Dedicat al meu gran AMIC, que ja no està entre nosaltres Florencio Repollés

Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada